۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۱۱۸۰۷

تقویت وحدت در بین مسلمانان بهترین راهکار مقابله با دشمنان و فرهنگ سکولار است

رئیس بسیج اساتید استان گفت: توجه به وحدتها و تکیه بر اشتراکات نظری و عملی برای مقابله بهتر و قوی تر در برابر دشمنان و حذف نشدن در فرهنگ سکولار غربی لازم و ضروری است.
تقویت وحدت در بین مسلمانان بهترین راهکار مقابله با دشمنان و فرهنگ سکولار است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ایران خبر، دکتر احمدرضا بسیج ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت محمد(ص) گفت: عوامل متعددی کثرت و وحدت را در بین انسانها ایجاد می کند اعتقادات یعنی باور داشتن یا نداشتن چیزی از جمله این عوامل است.

بسیج افزود: عامل رفتاری و هنجارها نیز به طور قطع در بین همه انسانها از یک خانواده گرفته تا جوامع مختلف بشری می تواند هم عامل وحدت بخش باشد و هم کثرت زا.

وی بیان داشت: در بین جوامع اسلامی با جمعیتی بیش از یک میلیارد و نیم نفر مسلمان در سراسر جهان از یک طرف کثرتها و برداشتهای عقیدتی و نظری متفاوت وجود دارد کثرتهایی که مربوط به باورهای آنان حتی نسبت به صفات خداوند و پیامبر و وجود امام و دیگر مسائل دینی است .

بسیج افزود: از سوی دیگر مشترکاتی مثل عقیده مندی به خداوند و پذیرش پیامبر خاتم(ص) و دین اسلام به عنوان دین کامل و جامع جهانی مشترکات عمیقی هستند که رفتارهای مشترکی را در حوزه احکام و عبادات و اخلاقیات پدید می آورد.

این استاد دانشگاه توجه به وحدتها و تکیه بر اشتراکات نظری و عملی را برای مقابله بهتر و قوی تر در برابر دشمنان و حذف نشدن در فرهنگ سکولار غربی لازم و ضروری عنوان کرد.

بسیج هفته وحدت را فرصت مناسبی برای تبیین این نگاه به باورها و عقاید جامعه بزرگ اسلامی در سراسر جهان دانست و اظهار داشت: مقوله وحدت بین مسلمانان هم دشمنان داخلی دارد و هم دشمنان بیرونی .

وی تصریح کرد: دشمنان بیرونی استکبار و صهیونیسم هستند که وحدت مسلمانان را برای هویت و موجودیت خود خطر آفرین می دانند و دشمنان داخلی کسانی اند که مدعی اسلام اند و به سه گروه تقسیم می شوند.

رئیس بسیج اساتید استان گفت: گروه اول کسانی اند که عقیده به مذهب را بدون تفکر و تامل دارند و نسبت به اندیشه های خود تعصب خام و بدون دلیل دارند و گروه دوم کسانی اند که فریفته غرب و صهیونیسم شده اند و به نوعی پرورش یافته نظام استکباری در طول تاریخ اند و سومین گروه کسانی اند که به دلیل عقیده مندی به یک مذهب و بر حق دانستن خود هیچ گونه نظر مخالفی را مشروع و قابل پذیرش نمی دانند.

بسیج بیان داشت: نوع رفتار با این سه گروه متفاوت است چرا که گروه اول دوستان دوستان نادان اند گروه دوم جزء دشمنان محسوب می شوند و گروه سوم به دلیل افکار تعصبی و غیرمنطقی قابل مجاب شدن نیستند.

وی تاکید کرد: صرفنظر از این تقسیم بندی باید در عین پرداختن به جنبه های وحدت با سایر مذاهب و تقویت آن از خطر سلفی ها و تکفیری غافل نشد.
انتهای خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۵۱:۱۹

12 Jan 2020